Ikona dostępności

Przedszkole
Publiczne

nr 15

w Rzeszowie

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa I 3latki na miesiąc MARZEC

Cele:

  1. Rozwijanie mowy dziecka. Budowanie słownika.

  2. Zwrócenie uwagi na konieczność dbania o zęby.

  3. Poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia (wiatr, deszcz, burza, szron). Wskazanie na zwiastuny wiosny. obserwacja pogody marcowej. Rozumienie powiedzenia „w marcu jak w garncu”.

  4. Powitanie wiosny, obserwacja rozwijającej się przyrody w najbliższym środowisku oraz prac w przydrożnych ogrodach. Poznanie pierwszych wiosennych kwiatów i ptaków powracających do kraju.

Tematyka miesiąca:

  1. W zdrowym ciele – zdrowe zęby

  2. Porządki w ogrodzie

  3. Wiosna tuż za rogiem

  4. W teatrze

Wiersz do nauki

„Czekoladowy problem”

Dnia pewnego, już od rana,

u króliczka wielka zmiana.

Smutne usta, błędne oczy,

czym króliczek Nas zaskoczy?

Zawsze miły, uśmiechnięty,

dzisiaj smutny i nadęty.

Mama boi się o niego,

i pyta: „Co u Ciebie dziś złego?”

Królik smutno odpowiada:

„Zaszkodziła mi czekolada.”

Piosenka do nauki:

"Wiosna"

Ku-ku, ku-ku!

Precz zimo zła!

Już bociek leci,

cieszą się dzieci.

Wiosna, wiosna,

idzie przez świat.

Ku-ku, ku-ku!

Już kwitnie sad!

W gałązkach drzewa

już ptaszek śpiewa.

Wiosna, wiosna

idzie przez świat.

Zamierzenia dydaktyczne– wychowawcze

na miesiąc marzec 2022r. dla grupy III

Tematyka:

1.W marcu jak w garncu.

2.Ubrania Pani Wiosny.

3.Przedmioty -z jakich materiałów są zrobione.

4. Wzory, kolory wielkanocnych pisanek.

Cele:

*Budzenie zainteresowań wczesnymi zmianami w przyrodzie. Rozwijanie

Umiejętności poprawnego wypowiadania się i rozumienia przenośni w

przysłowiach polskich. Utrwalenie wiadomości nt. znaczenia wody i uświadamianie

dzieci o konieczności szanowania dobra, jakim jest woda.

* rozwijanie kompetencji matematycznych, przyrodniczych, technologii.

*dalsze rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Utrwalanie i poszerzanie

wiadomości zakresu ekologii.

*utrwalenie zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Rozwijanie sprawności fizycznej. Zachęcanie dzieci do jedzenia owoców i warzyw.

Wiersz: „Pisanki” Dorota Gellner

Patrzcie, ile na stole pisanek!

Każda ma oczy,

Malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

I leży na stole grzecznie,

Żeby się nie potłuc przypadkiem

W dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia.

Z pisanek się wykluwają

Świąteczne życzenia.

Piosenka: ”Marcowe przewroty” sł. i muz. Krystyna Gowik

1.Marcowa pogoda to same przewroty,

Bo marzec lubi tak żarciki i psoty.

A deszczyk-kap, kap, kap.

A wietrzyk – uuu.

A śnieżek- ciap, ciap, ciap.

A burza- buu.

A jak się marzec zmęczy, jak się bardzo zmęczy,

To błyśnie siedmioma kolorami tęczy.

2.Ktoś musi pilnować tego łobuziaka.

Pogoda przy nim jest kapryśna wciąż taka.

Biegnie wiosna – tup, tup, tup- pośród pierwszych burz.

-Przestań psocić już!

- Przestań psocić!- mówi mu

Lecz marzec mówi wiośnie, że mu psot nie szkoda,

Dlatego jest w marcu jak z garnka pogoda.

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Grupa IV na miesiąc Marzec

Tematyka:

1. Dlaczego w marcu jest jak w garncu?

2. Gdzie się ubiera Pani Wiosna?

3. Z czego to jest zrobione?

4. Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?

Cele:

- nazywanie poznanych liter,

- rozwijanie maowy,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

- rozwijanie orientacji w schemacie włąsnego ciała i w przestrzeni,

- zapoznanie ze znaczeniem wody w środowisku,

- zapoznanie z pojęciami związanymi z pogadą,

- zapoznanie się z tradycją obchodów pierwszego dnia wiosny,

- zapoznanie z etapami rozwoju tulipana,

- zapoznanie się z tworzeniem pisanek,

Wiersz do nauki:

"Wiosna"

Przyszła do naswiosna,

ciepła i radosna.

Ptaszek pięknie śpiewa,

zielenią się drzewa.

Słonko w górze świeci,

weselą się dzieci.

Każdy dobry nastrój ma,

niechaj wiosna długo trwa!

Piosenka do nauki:

"Żartowniś marzec"

1.Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe,

a ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.

Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!

Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci, wiośnie.

Ref.: W marcu, w marcu jest jak w garncu,

taki pogodowy sos! Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!

Kap, kap, kap, kap – deszcz.

Ciap, ciap, ciap, ciap – śnieg.

Puk, puk, puk, puk – grad. Uuuuu – wiatr!

2.Wiosna wzięła się pod boki, dzieci jest jej szkoda.

– Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!

Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek.

Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek.

Ref.: W marcu, w marcu…

3. Marzec skoczył hop! pod chmury

i mówi do cioci: – Ciociu wiosno,

zaraz słońce cały świat ozłoci.

Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci.

Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci!

Ref.: W marcu, w marcu…

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Grupa I 3latki na miesiąc LUTY

Cele:

  1. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz wypowiadania się na dany temat.

  2. Nazywanie emocji i uczuć.

  3. Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania.

  4. Zwrócenie uwagi na zdrowe odżywianie poprzez wspólne wykonywanie kanapek.

  5. Poznanie pracy sprzedawcy.

Tematyka miesiąca:

  1. Na zakupach

  2. Uczucia i emocje

  3. W świecie zwierząt

  4. W jaskiniowym domu – podróż do czasów prehistorycznych

Wiersz do nauki

„Złośnik”

Złośnik to jest taki ktoś,

Kto uwielbia słowo „złość”.

I nie umie ukryć złości,

Gdy mu złość na twarzy zagości.

Zaraz krzyczy, zaraz tupie,

Zaraz woła: „Toż to głupie!”

Przy tym dłonie ściska w pięści

I zębami głośno chrzęści.

W jednej chwili jest różowy,

W drugiej całkiem purpurowy,

W trzeciej biały tak jak kości…

Tak się właśnie złośnik złości!

Piosenka do nauki

„Jeżeli Ci wesoło i dobrze bawisz się”

Jeżeli Ci wesoło i dobrze bawisz się,

uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

Jeżeli Ci wesoło i dobrze bawisz się,

to podnieść brwi do góry i dotknij czoło swe

Jeżeli Ci wesoło i dobrze bawisz się

to otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.

Jeżeli Ci wesoło i dobrze bawisz się

to pokaż najpierw język, a potem zęby swe.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

DLA GRUPY II – NA MIESIAC LUTY

1. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

2. Kształtowanie prawidłowych postaw w oparciu o literaturę dziecięcą.

3. Rozbudzanie zainteresowań muzyką, wyrabianie poczucia rytmu.

4. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania odgłosów natury i naśladowanie ich za pomocą instrumentów.

5. Rozbudzanie zainteresowań kosmosem.

6. Rozwijanie wyobraźni twórczej i sprawności manualnej.

7. Wzbogacenie słownictwa o słowa związane z budownictwem.


TEMATYKA MIESIĄCA :

I. Baśnie, bajki i bajeczki.

II. Muzyka wokół nas.

III. Nie jesteśmy sami w kosmosie.

IV. Budowle

Wiersz do nauki M. Konopnickiej „Krasnoludki są na świecie”.

Piosenka do nauki B.Formy pt. „Bębenek”

Czy to bajka, czy nie bajka,

Myślcie sobie, jak tam chcecie.

A ja przecież wam powiadam :

Krasnoludki są na świecie,

Naród wielce osobliwy.

Drobny – niby ziarnka w bani :

Jeśli które z was nie wierzy,

Niech zapyta starej niani.

W górach, w jamach, pod kamykiem,

Na zapiecku czy w komorze

Siedzą sobie Krasnoludki

W byle jakiej mysiej norze.

Mam bębenek, ram-tam-tam,

przez dzień cały na nim gram :

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

Mam bębenek, ram-tam-tam,

i z kolegą na nim gram :

bum ,bum, bum, bum ,raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

Mam bębenek, ram-tam-tam,

dla mamusi na nim gram :

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze

Luty 2022r

Gr III

Tematyka:

  1. Kim będę gdy dorosnę?

  2. Postacie znane i lubiane.

  3. Jestem artystą.

  4. Dinozaury

Cele:

- zapoznanie zzawodami, które były potrzebne w przeszłości

a jakie są popularne obecnie

- budzenie zainteresowania literami, cyframi

- poznanie postaci z dziecięcych bajek

- wzbogacenie słownictwa

- rozwijanie umiejętności plastycznych

- rozwijanie wiedzy o kinie i teatrze

- rozwijanie postawy badawczej

- poszerzenie wiedzy na temat dinozaurów

- doskonalenie sprawności fizycznej

- doskonalenie umiejętności społecznych

Piosenka „ Kraina fantazji „

Pytała dobra wróżka

o wesele Kopciuszka:

Czy był tam Kot w Butach i Śpiąca Królewna?

Czy była na nim Śnieżka, która wśród krasnali mieszka?

Bo kraina fantazji taka fajna jest!

Można tam tyle marzyć, ile tylko się chce!

Jeśli zwiedzić ją chcesz i ty,

Czarodziejskie otwórz drzwi.

Wiersz ”Moje bajki ”

Gdy wieczór nadchodzi,

Z książkami się witam,

Siadam cichutko,

A mama mi czyta.

I czyta mi bajki

O dzielnych rycerzach,

Smokach, czarownicach

i zaklętych wieżach.

Choć jestem przy mamie,

To mi się wydaje,

Że widzę naprawdę

te postacie z bajek.

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Grupa IV na miesiąc LUTY

Tematyka miesiąca:

1. Kim będę, kiedy dorosnę?

2. Bajki i baśnie.

3. Gdzie puka sztuka?

4. Co łączy kurę i dinozaura?

Cele:

-rozwijanie mowy,

- zapoznanie się z wybranymi zawodami,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- wprowadzenie do zapisu działań matematycznych znak +,

- rozwijanie umięjtności dodawania i odejmowania w zakresie 9,

- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej,

- rozwijanie zdolności manualnych i wyobraźni,

- układnanie i opowiadanie historyjek.

Wiersz do nauki:

"Odejście zimy"

Kiedy się rozgniewa groźna pani zima,

zmienia się w Marzannę i władać zaczyna.

Sypie gęstym śniegiem, wody skuwa lodem,

sroga, rozgniewana powiewa wciążchłodem.

Kiedy mroźnej zimy ludzie dosyć mają,

jak ją do odejścia skłonić – wymyślają.

Chcąc by prędzej wiosna zawitała,

zrobili Marzannę – ze słomy jest cała.

Kiedy się ociepli, puszczą grube lody,

odpłynie wraz z nimi wrzucona do wody.

Piosenka do nauki:

"Bajkowe marzenia"

1. Są bajki i baśnie, cudowny świat,

gdzie żyją krasnale i wróżki.

I czy masz pięć latek, czy dużo lat,

to lubisz tak śnić do poduszki.

Tam możesz być kim tylko chcesz,

i spełnić swoje marzenia.

Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

powiedzmy swoje marzenia.

2. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,

to w bajkach jest zawsze pogoda.

I nawet gdy coś złego dzieje się,

to zaraz ktoś uśmiech znów doda!

Bajkowy świat, inny niż nasz,

wszystko na dobre wciąż zmienia.

Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

powiedzmy swoje życzenia.

Grupa I 3latki na miesiąc STYCZEŃ

Cele:

1. Udział dzieci w tradycyjnych zabawach karnawałowych, wyzwalających uczucia radości i satysfakcji. Sprawne poruszanie się w kole oraz integrowanie się ze starszymi kolegami we wspólnej zabawie.

2. Nazywanie członków bliskiej rodziny. Rozumienie więzi rodzinnych, jakie wiążą dziadków i wnuki. Odczuwanie miłości, wdzięczności i przywiązania do członków rodziny.

3. Uważne słuchanie bajek i baśni. Rozpoznawanie bajek na ilustracjach po ich charakterystycznych bohaterach. Wyszukiwanie w bajce dobrych i złych postaci.

4. Zwrócenie uwagi dzieci na bezpieczne i niebezpieczne zabawy zimowe.

Tematyka miesiąca:

1. Zimowe zabawy

2. W świecie wynalazków

3. Święto Babci i Dziadka

4. Poznajemy różne zabawy, gry i zabawki

Wiersz do nauki

„Babcia i dziadek”

Kocham moją babcię!

Kocham mego dziadka!

Ale jak im o tym powiedzieć?

Może im zaśpiewać

wtedy będą wiedzieć.

Piosenka do nauki:

„Dziadziu i babcia”

Kocha babcię i dziadziusia
każdy wnuczek, każda wnusia.

Babcia mnie utuli, po zabawie da obiadek.
Wszystko wytłumaczy zawsze mój kochany dziadek.

Kocha babcię i dziadziusia
każdy wnuczek, każda wnusia.

Chętnie ich odwiedzam zawsze kiedy tylko mogę.
Prawie już pamiętam do ich domu całą drogę.

Kocha babcię i dziadziusia
Każdy wnuczek, każda wnusia.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

DLA GRUPY II – 4 LATKI – STYCZEŃ

1. Rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmiczności w przyrodzie.

2. Rozwijanie empatii.

3. Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej.

4. Wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków.

5. Rozwijanie intuicji geometrycznej i umiejętności przeliczania.

6. Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych.

7. Rozwijanie więzi rodzinnych.

8. Rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów.

9. Rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą.

10. Wzbogacanie słownictwa czynnego dzieci.

11. Rozwijanie umiejętności wokalnych.

TEMATYKA MIESIĄCA :

I. Mijają dni, miesiące, lata.

II. Zima i zwierzęta.

III. Babcia i dziadek.

IV. Baśnie, bajki, bajeczki.

Wiersz do nauki B. Szelągowskiej „Dzień Babci i Dziadka”

Piosenka do nauki B. Forma pt. „Babcia i Dziadek.”

Z babcią na spacer, z dziadkiem na rower.

Tak chętnie z Wami czas swój spędzamy.

Nawet choroba nie jest tak straszna,

kiedy jesteście tuż obok, z nami.

Mróz coś rysuje właśnie na szybie.

Coraz przez okno zagląda słońce.

Ja też maluję ! Dla was laurki !

Co na nich będzie ? Serca gorące !

To wasze dni ! Dzień Babci, Dziadka !

I dla Was mamy piękne życzenia,

tysiąc buziaków i sto lat w zdrowiu !

Niech Wam się spełnią wszystkie marzenia.

1. Moja babcia lubi

w piłkę ze mną grać,

opowiada bajki,

kiedy idę spać.

Ref.: Bo z babcią, moi mili,

wesoło spędzam czas,

bo babcia często śmieje się

i bardzo kocha nas. (2x)

2. Dziadek – superfacet –

wciąż odwiedza mnie.

Czyta wiele książek,

zawsze wszystko wie.

Ref.: Bo z dziadkiem, moi mili,

wesoło spędzam czas,

bo dziadek często śmieje się

i bardzo kocha nas. (2x)

3. Dziś dla mojej babci

piękny prezent mam,

uśmiech i buziaków

tysiąc babci dam.

Ref.: Bo z babcią, moi mili…

4. Piosenkę dla dziadka

dziś zaśpiewać chcę.

Nigdy, drogi dziadku,

nie zapomnę Cię.

Ref.: Bo z dziadkiem, moi mili…

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze

Styczeń 2022r

Gr III

Tematyka:

  1. Przemija czas

  2. Babcia i dziadek

  3. Zimowi pomocnicy zwierząt

  4. Zabawy karnawałowe

- poznawanie narzędzi służących do pomiaru czasu

- poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce

- wzbudzanie szacunku do osób starszych

- budzenie zainteresowania literami, cyframi

- wzbogacenie słownictwa

- rozwijanie umiejętności plastycznych

- poszerzenie wiedzy

- rozwijanie postawy badawczej

- doskonalenie sprawności fizycznej

- doskonalenie umiejętności społecznych

Piosenka „ Pomóż ptakom „

Zastukały ptaszki w okno:

„hejże, hejże dzieci”

Zima mrozem postraszyła,

Śnieżek z nieba leci!

Dajcie ptaszkom ziarnek,

Gdy na dworze zima,

Gdy na dworze zima,

Ptakom pomóc trzeba!

Wiersz” Kocham babcię i dziadka”

Kocham mocno babcię, dziadka-

To nie żarty moi mili,

Dzisiaj im życzenia składam,

By sto latek jeszcze żyli.

Kiedy smutek mnie ogarnia

I wszystkiego mam już dosyć,

Dziadek mocno mnie przytuli,

O to go nie trzeba prosić.

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Grupa IV Styczeń

Tematyka miesiąca:

1. Czy można cofnąć czas?

2. Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?

3. Kto to taki: mama mamy, tata taty?

4. Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?

Cele:

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- zapoznanie ze sposobami pomiaru czasu,

- odczytywanie godzin na zegarze,

- zapoznanie z naprzemiennym rytmem dnia i dnia,

- zapoznanie z następstwem pór roku,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- rozwijanie wiedzy ogólnej o zwięrzetach leśnyc,

- zapoznanie z pracą leśniczego,

- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i zdań,

-przygotowanie upominków dla babci i dziadka,

Wiersz do nauki

"Sójka" J. Brzechwy

Wybiera się sójka za morze,

ale wybrać się nie może.

"Trudno jest rozstać się z krajem,

a ja własnie się rozstaje".

Poleciała więc na kresy

Pozałatwiać interesy.

Odwiedziła potem Szczecin,

bo tam miała dwoje dzieci,

w Kielcach była dwa tygodnie,

żeby wyspać się wygodnie,

jedną noc spędziła w Gdyni

u znajomej gospodyni,

wpadła także do Pułtuska,

żeby w Narwi się popluskać,

a z Pułtuska do Torunia,

gdzie mieszkała jej ciotunia.

Po ciotuni jeszcze sójka

odwiedziła w Gnieźnie wujka,

potem matkę, ojca, syna

i kuzyna z Krotoszyna.

Pożegnała się z rodziną,

A tymczasem rok upłynął.

Piosenka do nauki:

"Ptasi bar"

1. Przyszła zima otwieramy ptasi bar, ptasi bar,

w którym zawsze jest wesoło, zawsze gwar.

Pan wróbelek jest kelnerem, woła tak:

"Zaproszenie tutaj ma każdy ptak!"

Ref.: Ptasi bar czynny jest cały dzień.

Można dostać tu śniadanko i obiadek też.

Nie odleci zimą stąd żaden głodny ptak.

Karmnik to jest ptasi bar - tak, tak, tak!

2. W ptasim barze pełno gości,

dziobią tu, dziobią tam,

ziarno, chlebek i słodkości dla nich mam.

Dwie sikorki już czekają na słoninki smak.

Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref.: Ptasi bar....

3. Miło tutaj i wesoło,

gwiżdże kos, ćwierka gil,

lubię spędzać tu codziennie kilka chwil

i choć wicher śnieg przywiewa -

mroźny zimy znak,

zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref.: Ptasi bar....

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Grupa I - 3latki Grudzień

Cele:

  1. Przybliżenie tradycji świątecznych Bożego Narodzenia.

  2. Poznawanie zimowej przyrody, inicjowanie zabaw badawczych
    i eksperymentowanie.

  3. Uświadomienie potrzeby dostosowania ubioru do warunków charakterystycznych dla danej pory roku.

  4. Zachęcanie do radosnego muzykowania i śpiewania piosenek
    z uwzględnieniem rytmu, tempa, wysokości dźwięku.

  5. Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej.

Tematyka miesiąca:

  1. Czekamy na Mikołaja

  2. W oczekiwaniu na zimę

  3. Świąteczne zwyczaje

  4. Spotkanie przy wigilijnym stole

Wiersz do nauki

„Wieczór mikołajkowy”

Biały śnieżek, biały – grudniowy.

Piękny wieczór, piękny wieczór – Mikołajowy.

Paczki, paczuszki, woreczki,

papier, sreberka, wstążeczki.

Z paczek lalki i misie wystawiają nosy,

śmieją się do dzieci, śmieją się do dzieci …

O, słychać ich głosy!

Piosenka do nauki:

„Przybieżeli do Betlejem pasterze”

Przybieżeli do Betlejem pasterze
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze

Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi.

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Grupa II 4 latki Grudzień

TEMATYKA MIESIĄCA

I. Jak wyglądał świat przed milionami lat ?

II. Idzie zima ze śniegiem.

III. IV. Idą święta.

Cele:

1.Wzbogacanie wiedzy o dinozaurach.

2. Wzbogacanie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych.

3. Rozwijanie mowy i myślenia.

4. Poznawanie elementów pogody charakterystycznych dla zimy.

5. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.

6. Zapoznanie z tradycjami i zwyczajami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia.

7. Rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej oraz zdolności manualnych.

8. Kształtowanie poczucia rytmu oraz zdolności wokalnych.

Wiersz do nauki B. Szelągowska „Święta w domu”

Kolęda pt „Przybieżeli do Betlejem”

Świecą światła na choince,

dom blaskiem jaśnieje.

Święta, święta!

– wielka radość z narodzin w Betlejem!

Ciasta pachną, śledź, pierogi…

Wszystko lśni czystością.

I dwanaście pysznych

potraw podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu,

gwaru dni spędzimy mile.

W naszych sercach zachowajmy

na długo te chwile.

Przybieżeli do Betlejem pasterze
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze

Chwała na wysokości, chwała na wysokości,

a pokój na ziemi
Chwała na wysokości,

chwała na wysokości, a pokój na ziemi

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Chwała na wysokości, chwała na wysokości,

a pokój na ziemi
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,

a pokój na ziemi

Anioł Pański sam ogłosił te dziwy
Których oni nie słyszeli, jak żywi

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Grupa III 5latki Grudzień

Tematyka:

*Co cieszy Mikołaja?

*Bezpieczne zabawy zimą.

*O czym w Święta każdy z nas pamięta?

*Który żywioł jest najważniejszy?

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

*przypomnienie tradycji związanych ze Św. Mikołajem,

*poszerzenia słownika i zadań wolontariatu,

*przypomnienie wiadomości o pracy górnika,

*rozwijanie mowy, rozbudzanie zainteresowania literami i liczbami.

*utrwalenie świątecznych tradycji,

*przypomnienie kolęd śpiewanych w świąt Bożego Narodzenia.

*zapoznanie z ogniem, jako najważniejszym żywiołem i jego rolą w życiu człowieka.

Piosenka: ”Domowe święta”

I Lubię, kiedy grudzień, biega już po świecie,

Bo niedługo święta, sami rozumiecie.

Zbierze się rodzinka tu, przy świątecznym stole,

gwiazdka w górze, my- na dole,

razem w blasku świec.

Ref: Święta z choinkami, święta z prezentami

Pełne ciepłych rąk i serc, co grzeją w krąg.

Święta z życzeniami, święta z kolędami.

Zawsze są tam, gdzie jest mój,

Tam, gdzie jest mój dom.

II Lubię granie dzwonków i w światełkach miasto.

Gdy choinkę stroję z kuchni pachnie ciasto,

Chodzę na paluszkach Mikołaja szukam.

W szybę okna lekko stukam, by przyjechał dziś.

Ref.

III Gdy polecą płatki ze śnieżnego,

Czuję, że do szczęścia tak niewiele trzeba.

Troszkę przytulenia z cudowną ma rodzinka,

Niespodzianki pod choinką- oto magia świąt!

Wiersz:„Co robią zimą dni tygodnia?

Gdy tylko słonko na niebie lśni,

Bawią się zimą tygodnia dni.

Poniedziałek –zjeżdża na sankach.

Wtorek –lepi bałwanka.

Środa-narty przypina.

Czwartek kije jej trzyma.

Piątek jedzie na ślizgawce, ciągnięty przez dwa latawce.

Sobota rzuca śnieżkami i woła niedzielę:

„Hej baw się z nami!”

A niedziela, choć zdrowa, pod pierzynkę się chowa.

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Grupa IV 6latki Grudzień

Tematyka miesiąca:

1. Co cieszy mikołaja?

2. Jakie sporty uprawia Pani Zima?

3. Który żywioł jest najważniejszy?

4. O czym w święta każdy z nas pamięta?

Cele:

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- zapoznanie z zawodem górnika oraz z elementami jego stroju,

- zapoznanie z ideą wolontariatu,

- rozwijanie sprawności manualnych,

- poznawanie zasad bezpiecznej zabawy,

- zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,

- rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego,

- wymienianie sposobów przygotowywania się do świąt,

- kultywowanie ytadycji świątecznych,

- zapoznanie z żywiołami wody, ognia,ziemia, powietrze i określenie ich roli w zyciu człowieka.

Piosenka do nauki:

"Pomocnik mikołaja"

1. Gdy mikołaj jedzie z prezentami do nas tu,

chcę do jego sanek wskoczyć i pomagać mu!

Chmury rozganiać pod jego saniami,

nosić te cięzkie worki z prezentami,

karmić renifery i wśród śnieżnej zamieci

szukać dróg do wszystkich w świecie dzieci.

Bo tak bardzo...

Ref.: Chcę, by zabrał mnie mikołaj do pomocy.

Chce z nim jeździć saneczkami w dzień i w nocy.

Mamo, tato pozwólcie mi na tę wycieczkę,

aby można pomóc mu troszeczkę,

choć troszeczkę.(x2)

2. Może by samemu mikołajem kiedyś być?

I pomagać innym, by szczęśliwie można żyć.

Farby pożyczać i kredki, gdy trzeba,

iść po zakupy, choć snieg sypie z nieba.

Z pieskiem wyjść na spacer, babci pomóc gotować,

mikołajem byc - trzeba spróbować.

Bo tak bardzo....

Ref.: Chcę, by zabrał mnie mikołaj do pomocy.

Chce z nim jeździć saneczkami w dzień i w nocy.

Mamo, tato pozwólcie mi na tę wycieczkę,

aby można pomóc mu troszeczkę,

choć troszeczkę.(x2)

Wiersz do nauki:

"Tydzień" J. Brzechwa

Tydzień dzieci miał siedmioro:

„Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”

Ale przecież nie tak łatwo

Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:

„Chodźmy sitkiem czerpać wodę”.

Czwartek w górze igłą grzebie

I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,

A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:

„Toż dopiero jest robota!”

Poszli razem do niedzieli,

Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:

„No, a gdzie jest poniedziałek?”

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku -

I tak dalej…

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa I 3latki na miesiąc LISTOPAD

Cele:

  1. Wdrażanie do przestrzegania reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (w zabawach i sytuacjach zadaniowych).

  2. Rozwijanie poczucia dumy z przynależności do lokalnej społeczności i do narodu poprzez rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością i krajem.

  3. Nabywanie umiejętności obserwowania zjawisk przyrodniczych, wyciągania
    i formułowania wniosków.

  4. Zapoznawanie z wizerunkiem i sposobem życia zwierząt leśnych i domowych Zachęcanie do opiekowania się nimi przez cały rok, a szczególnie zimą.

  5. Utrwalanie nawyków higienicznych, porządkowych oraz czynności samoobsługowych.

Tematyka miesiąca:

1. Baśnie, bajki i bajeczki

2.Legendy polskie

3.Mali Artyści

4.Przygotowania zwierząt do zimy

Wiersz do nauki

„Kto jest dzieci przyjacielem”

Kto jest dzieci przyjacielem?

Mały miś.

Kto tajemnic zna tak wiele?

Mały miś.

Miś choć mały, choć nieśmiały,

wielkie serce w sobie ma.

Pocieszyciel doskonały.

Każdy misia swego ma.

Piosenka do nauki

„Lata ptaszek”

Lata mały ptaszek, nic go nie zatrzyma

o ziarenka prosi, zima się zaczyna.

Masz tu ptaszku garść okruszków

żebyś pusto nie miał w brzuszku

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

DLA GRUPY II –4 – LATKI – LISTOPAD

Cele

1. Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.

2. Rozwijanie empatii wobec członków rodziny.

3. Kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie świadomości własnego ciała.

4. Rozwijanie przywiązania do tradycji i wartości rodzinnych.

5. Rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci.

6. Usprawnianie narządów artykulacyjnych

7. Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków.

8. Wdrażanie do dbania o własne zdrowie.

9. Propagowanie zdrowego żywienia i postawy prozdrowotnej.

TEMATYKA MIESIĄCA

I.Moja rodzina.

II. Mój dom.

III. Moje prawa i obowiązki

IV. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

„Piosenka B. Forma – Moja rodzina”

„Dbajmy o zdrowie”

B. Szelągowska

Dbam o swoje zdrowie,

jeżdżę na rowerze,

lubię też wyprawy

z tatą na skuterze.

Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch

Zapamiętaj sobie,

Dnia każdego dbaj o siebie,

Dobrze radzę tobie. (2x)

Rano gimnastyka,

mleko na śniadanie,

A warzywa często

jem na drugie danie.

Mama, tata, babcia, wujek…

Każdy ci to zgodnie powie :

czy to zima, czy też lato,

zawsze trzeba dbać o zdrowie !

Jeść warzywa i owoce,

o higienę także dbać!

Często się gimnastykować,

bo niezdrowo w miejscu stać!

Nikt z nas nie lubi chorować,

więc nie dajmy się chorobie!

Ruch, higiena, sen potrzebny!

I to właśnie da nam zdrowie!

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na listopad 2021r

Gr III

Tematyka:

  1. Nasza Rodzina

  2. Polska- piękny kraj

  3. W świecie polskich legend

  4. Nasza planeta

Cele

- rozwijanie wiedzy na temat rodziny

- budzenie zainteresowania literami, cyframi

- wzbogacenie słownictwa

- rozwijanie umiejętności plastycznych

- poszerzenie wiedzy na temat Polski

- rozwijanie postawy badawczej

- rozwijanie wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej

- doskonalenie sprawności fizycznej

- doskonalenie umiejętności społecznych

Piosenka „ Rodzina”

W jednym domu mieszka razem wesoła rodzinka.

Mama, tata, brat i siostra

i kudłata świnka.

Dziadek z babcią, kotek mruczek, ciocia oraz wujek

i kuzynka piegowata co wciąż hałasuje.

Rodzina, rodzina zawsze razem się trzyma- bo wiąże ją miłości nić,

tej nici nie przerwie nic!

Wiersz „ Barwy Ojczyste”

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

Biel jest i czerwień.

Czerwień – to miłość,

Biel- serce czyste.

Piękne są nasze barwy ojczyste

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze Grupa IV Listopad

Tematyka:

1. Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?

2. Co powinien wiedzieć każdy Polak?

3. W świecie polskich legend.

4. Nasza planeta.

Cele:

- rozwijanie mowy,

- wdrażanie dzieci do obowiązków domowych,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

- rozwijanie wiedzy na temat rodziny,

- poznawanie trójkąta,

- rozwijanie sprawdności fizycznej,

- doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi,

- zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci,

- rozwijanie umiejętności plastycznych,

- poznawanie legendy o powstaniu Polski,

- kształcenie percepcji słuchowej,

- poznawanie sławnych Polaków,

-poszerzanie wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej.

Wiersz do nauki:

„Mieszkam w Polsce”

Mieszkam w Polsce, takim kraju

Który wolny jest jak ptak.

Razem ze mną tu mieszkają

Mama, tata, siostra, brat.

To się nazywa: moja Ojczyzna.

Moja Ojczyzna, jedyna, jaką znam.

To polska szkoła i wiatr i słońce

Pod polskim niebem dom swój mam.

Tutaj Tatry, tutaj Bałtyk

Wisła tańczy pośród łąk

Tu los pisał życia karty

Wielu serc i wielu rąk.

Piosenka do nauki:

"Nasz kraj"

1. W sercu Europy jest taki piękny kraj,

kraj, w którym od lat wielu żyjemy ty i ja.

Tu rzeka Wisła płynie od gór aż do morza,

przez miasta, wioski, lasy i urodzajne pola.

Ref.: Gdzie biało-czerwona flaga powiewa,

a w godle dumny orzeł biały,

hymn narodowy każdy Polak śpiewa,

tam Polska, kraj nasz kochany.

2. Tyle lat w niewoli i tyle o nią walk,

lecz teraz niepodległa i wolna, piękna tak,

a dzisiaj polska ziemia szczęśliwa, bezpieczna,

więc jest taki dumny, że właśnie tutaj mieszkam.

Ref.: Gdzie biało-czerwona flaga...

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa I 3latki na miesiąc PAŹDZIERNIK

Cele:

  1. Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody , uwrażliwianie na jej piękno.
  2. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
  3. Ksztaltowaniezachowań prozdrowotnych.
  4. Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorem i działalności plastycznej.
  5. Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole.

Tematyka miesiąca:

  1. Tajemnice poczty
  2. Moje ciało
  3. Moje zmysły
  4. Nasi Bliscy

Wiersz do nauki

„List”

Moja mama dziś dostała

list od cioci Danki z Łodzi,

a ja siedzę i rozmyślam,

kto do skrzynki liścik włożył?

Może przyniósł go gołąbek,

albo pliszki go wrzuciły?

Nie, nie ptaki listy noszą,

lecz listonosz bardzo miły.

Piosenka do nauki:

„Rodzina”

W jednym domu mieszka razem wesoła rodzinka:

mama, tata, brat i siostra i …kudłata świnka!

Dziadek z babcią, kotek Mruczek, ciocia oraz wujek

i kuzynka piegowata, co wciąż hałasuje.

Rodzina, rodzina zawsze razem się trzyma

bo wiąże ją miłości nić

Tej nici nie przerwie nic.

Rodzina, rodzina zawsze razem się trzyma

bo wiąże ją miłości nić

Tej nici nie przerwie nic.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

W GRUPIE II 4 – LATKI NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

CELE :

1. Poznawanie różnych owoców i warzyw.

2. Uświadamianie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw.

3. Uświadomienie zagrożeń wynikających z braku higieny i nie zdrowego

trybu życia.

4. Poszerzanie wiedzy na temat wybranych zwierząt leśnych.

5. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4.

6. Przełamywanie oporów przed spróbowaniem nowych produktów

spożywczych.

7. Bogacenie zasobu słownictwa.

8. Poznawanie roli wody w życiu człowieka.

TEMATYKA MIESIĄCA :

I. Idzie jesień… przez ogród i sad.

II. Idzie jesień do zwierząt.

III. Co z czego otrzymujemy ?

IV. Idzie jesień… z deszczem .

Piosenka do nauki

pt. „Owoce i warzywa”

Wierszyk do nauki

pt. „Zwierzęta jesienią”

1. Gruszki, śliwki, jabłka,

ludzie je zjadają,

słodkie i witamin

wiele mają.


Ref: Witamina A, witamina C

są w owocach i warzywach,

każdy o tym wie.

II. Groszek, pomidory

i inne warzywa

zdrowe i dlatego

często je spożywaj.

Ref : Witamina A…

III. Zupa jarzynowa,

przecier ogórkowy.

Jedz warzywa i owoce,

będziesz zawsze zdrowy.


Ref: Witamina A…

Szuka orzechów

wiewióreczka mała,

pewnie już kilka

w dziupli uzbierała.

Jeżyk pod liśćmi

znalazł legowisko.

Czuje, że zima

jest bardzo blisko.

Robi porządki

w norce myszka mała,

ziarenek wiele

dawno zebrała.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

na miesiąc październik dla grupy III

Tematyka:

1 Zadbajmy o nasze zdrowie.

2 Poznajmy pracę ludzi w różnych zawodach

3 Psoty jesiennego wiatru.

4 Zwierzęta leśne i ptaki się do przygotowują się do jesieni.

Cele dydaktyczno- wychowawcze:

*Poszerzenie i utrwalenie wiadomości na temat zdrowia (urozmaicone odżywianie, codzienny ruch, adekwatny do aury ubiór)

*Poznanie pracy ludzi w najbliższym otoczeniu dziecka. Znaczenie ich pracy w naszym życiu.

*Charakterystyczne cechy jesieni( wiatr, deszcz, zmiana barw drzew, krzewów, krótkie dni, mało słońca, urządzenia pomagające ludziom przewidzieć pogodę)

*Zapoznanie z przygotowaniami do jesieni i zimy mieszkańców lasu( odloty ptaków, robienie zapasów, zmiany futer, budowa norek na przezimowanie)

Wiersz: ”Dbajmy o zdrowie” B. Szelągowskiej

Mama, tata, babcia, wujek…

Każdy zgodnie ci to powie,

Czy to zima, czy też, lato,

Zawsze trzeba dbać o zdrowie!

Jeść warzywa i owoce,

O higienę zawsze dbać!

Często się gimnastykować,

Bo niezdrowo w miejscu stać!

I ubrania też są ważne

Źle się przegrzać, zmarznąć źle

Zimą nosić rękawiczki,

Ale latem to już nie.

Nikt z was nie lubi chorować,

Więc nie dajmy się chorobie.

Ruch, higiena, sen potrzebny.

I to właśnie da nam zdrowie!

Piosenka: ”Psotny deszczyk”

Psotny deszczyk dzisiaj pada,

Swoje bajki opowiada.

Skacze sobie po trawniku,

Chlapie wodą po chodniku.

Wyjdę z domu i zobaczę

Jak ten psotny deszczyk skacze.

Ref. Patrzę a tu kap, kap, kap.

Deszczyk mi do ucha wpadł.

Na wiewiórki ogon - plask!

Na gawrona piórka – chlast!

Tu kropelka, tam kropelka

Na samochód, na wróbelka.

Kap, kap, kap – bis

Psotny deszczyk dzisiaj spadł.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa IV 6latki na miesiąc PAŹDZIERNIK

Tematyka:

1. Jak jesienia dbać o zdrowie?

2. Kto może byc nauczycielem?

3. W co sie bawizznami jesienny wiatr?

4. Jakie plany na jesień mają zwierzęta?

Cele:

- rozwijanie mowy, kształtowanie nawyków prozdrowotnych,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

- rozwijanie umiejetności liczenia,

- rozwijanie kreatywności,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

- rozwijanie umiejętności plastycznych,

- rozwijanie kreatywności muzyczno - ruchowej,

- kształtowanie umiejetności właściwego doboru stroju do pogody,

- wzbogacanie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt,

Wiersz do nauki:

"Jesień chodzi po lesie"

Jesienią, jesienią
lecą liście na ziemię,
lecą jabłka czerwone,
liście żółtozielone.
Jesienią, jesienią
lecą z drzewa na ziemię
wielkie, twarde kasztany,
w liściach leżą schowane.
Jesień chodzi po lesie,
zbiera grzyby brązowe,
wiatr koszyki jej niesie
i orzechy w nie chowa.

Piosenka do nauki:

"Jesienna poleczka"

I Hej, jesienny wietrzyk

wciąż się z nami bawi,

sypie z drzew rudymi,

złotymi listkami.

Skoczna polkę tańczy

na jesiennych łąkach,

stuka, gra do taktu

na suchych gałązkach.

Ref.: Hop, hop, tup, tup, tup,

jesienna poleczka.

Hop, hop, tup, tup, tup,

tańcza Staś, Haneczka.

Hop, hop, tup, tup, tup,

tak tańczyc lubimy.

Jesienną poleczkę

z wietrzykiem tańczymy.

II Hani wplótł w warkocze

smieszne noski klonu,

Zuzi zrobił broszkę

z łupinek kasztanów.

Julce rogi z kitek

na głowie postawił

świetnie przy tych psotach

wiatr sie z nami bawił.

Ref.: Hop, hop, tup, tup, tup....

III Kręci karuzelą,

huśta huśtawkami,

przez skakankę skacze

razem z dziewczynkami.

Chłopcom porwał piłkę

i sam gola strzelił,

wszystkie dzisiaj dzieci

wietrzyk rozweselił.

Ref.: Hop, hop, tup, tup, tup....

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa I 3latki na miesiąc WRZESIEŃ

Cele:

  1. Poznanie przedszkola, sali zabaw, oraz innych miejsc, takich jak: łazienka, szatnia oraz plac zabaw.
  2. Kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy (korzystanie ze wspólnych zabawek , kącików zainteresowań), umiejętne dzielenie się przestrzenią do zabawy oraz zabawką.
  3. Wyrabianie umiejętności radzenia sobie z emocjami podczas rozstania
    z rodzicami.
  4. Kształtowanie umiejętności informowania opiekunów o własnych potrzebach
    i problemach.
  5. Poznanie kodeksu zachowania ilustrowanego obrazkami (kulturalne jedzenie, toaleta, wspólna zabawa).

Tematyka miesiąca:

  1. Witamy w przedszkolu
  2. Wakacyjne wspomnienia
  3. Bądźmy bezpieczni
  4. Kolorowa jesień
  5. Jesienne dary

Wiersz do nauki

„Jesienny spacer”

Jest niedziela, siódma rano.
Obudź się nareszcie, mamo,
Obudź się kochany tato,
bo za oknem babie lato.
Chociaż jesień, słońce świeci,
na podwórku pełno dzieci.
Szybko więc śniadanie zjemy
i do parku dziś pójdziemy…

Piosenka do nauki

„Przedszkole drugi dom”

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze, w sali
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
Lecz na mnie czeka auto i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

Ja chodzę tam co dzień …

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa II 4- latki na miesiąc WRZESIEŃ

Cele:

1. Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współzycia w grupie.

2. Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz zachowanie porządku w otoczeniu.

3. Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola (sala, ogród).

4. Rozumienie, ze inni maja takie samo prawo do uczestnictwa w zabawach i korzystania z zabawek.

5. Obserwowanie zmian zachodzacych w przyrodzie jesienia i wiazanie tych zmian z aktualna pora roku.

6. Rozpoznawanie i nazywanie owocow.

7. Rozumienie znaczenia jedzenia owocow dla zdrowia.

Tematyka miesiąca:

1. Moje przedszkole.

2.Wszyscy się bawimy.

3. Jesien daje nam owoce.

4. Jesienne dary.

Wiersz do nauki:

I. Salach "Zabawki"

Gdy zabawkę chcesz zdjąć z półki

najpierw o to spytaj panią,

a pozwoli gdy zobaczy

jaka masz ochotę na nią.

Gdy sam nie potrafisz potem

jej odłożyc na półeczkę

znowu pani Ci pomoże

szanuj swoja zabaweczkę.

Piosenka do nauki

"Kolorowe listki"

I Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały.

Szu szu szu, szumiały wesoło,

szu szu szu wirowały w koło (2x)

II Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

hop hop hop, tak sobie skakały,

hop hop hop na ziemię spadały (2x)

III Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

cicho sza, listki zasypiają

cicho sza oczka zamykaja (2x).

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa III 5- latki na miesiąc WRZESIEŃ

Tematyka :

  1. Co słychać w przedszkolu?
  2. Jak być bezpiecznym?
  3. Jakie są moje supermoce?
  4. Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?

Cele:

- rozwijanie mowy

- doskonalenie sprawności fizycznej

-rozwijanie samodzielności poznawczej

- kształcenie kompetencji społecznych

- rozwijanie umiejętności manualnych

Wiersz:

Imiona swoje znamy

Humory dobre mamy,

Do wspólnej zabawy

wszystkich zapraszamy.

Ręce podajemy,

Nogami tupiemy

Bardzo dobrze śpiewać

Piosenki umiemy.

Piosenka do nauki

Sa w przedszkolu rozne miejsca

znane i nieznane nam.

Chcemy tutaj poznac wszystko,

wiedziec co jest tu i tam,

tutaj kazdy kacik jest ciekawy taki!

chcemz poznac tutaj wszystko!

My przedszkolaki!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa IV 6- latki na miesiąc WRZESIEŃ

Tematyka

1.Oto ja.

2.Moja sala.

3.Moja droga do przedszkola.

4.Idzie jesień... przez las, park.

Cele:

  • Przestrzeganie zasad, norm i reguł ustalonych w grupie, odnoszących się do zgodnego zachowania się podczas zabaw i korzystania ze sprzętu i zabawek.
  • Kierowanie się zasadami bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim.
  • Wspólne urządzanie kącików zainteresowań i układanie zabawek.
  • Zachęcenie do wypowiadania się na podany temat.
  • Doskonalenie mowy.
  • Uwrażliwienie dzieci na piękno jesiennego krajobrazu.
  • Zwrócenie uwagi na wartości odżywcze owoców i warzyw; zachecenie do jedzenia ich pod różnymi postaciami.
  • Wdrażanie do mycia owoców przed jedzeniem.

Wiersz do nauki

Jesienne liście

Z tym jesiennym wiatrem
tańczą sobie liście,
tańczą sobie tańczą
czerwone złociście.

Z tym jesiennym wiatrem
odtańczą daleko,
i nie skończą tańczyć,
aż za siódmą rzeką.

Aż za siódmą rzeką,
Aż za siódma górą,
Aż je śnieg przykryje
Grubą, białą chmurą

Piosenka do nauki

„WESOŁE PRZEDSZKOLE”

Słońce dużo ma roboty, kiedy rano wschodzi.

Rozsypuje iskry złote po szumiącej wodzie.

W okna domów świeci, rosę zbiera z pola

i wesoło wita dzieci w drodze do przedszkola.

Wesoło jest, wesoło

w huczącym ulu pszczołom,

w zielonym lesie ptakom,

w przedszkolu przedszkolakom. (bis)

Słońce bardzo jest ciekawe, w okna nam zagląda,

czy w przedszkolu wśród zabawek zawsze jest porządek.

Myśmy tu sprzątali własnymi rękami,

po czyściutkiej, jasnej sali słońce tańczy z nami.

Wesoło jest, wesoło…

Strona korzysta z cookie / ciastek w celu realizacji usług i zgodnie z dokumentem Polityka prywatności.

Zamknij