1procentPrzekaż nam swój 1%

KRS 0000145905

 

Stowarzyszenie "Przedszkola Przyszłości"

ul. Rejtana 30, 35-310 Rzeszów

(z dopiskiem pp15)

herb rzeszow material 100Przedszkole Publiczne
Nr 15
w Rzeszowie

35-201 Rzeszów

ul. Jana Kochanowskiego 26

tel. 17 748 33 00;
oddział "0" tel. 17 861 15 15;

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski

04.05.2020

Grupa I, II

 

https://www.youtube.com/watch?v=Cx7e729w4YE&feature=youtu.be

-Utrwalenie poznanej piosenki
-Zabawa z pokazywaniem

Open shut them, open shut them,
Give a little clap, clap, clap.
Open shut them, open shut them.
Put them in your lap, lap, lap.

 

 Język angielski

04.05.2020

Grupa III, IV

 

https://www.youtube.com/watch?v=Cx7e729w4YE&feature=youtu.be
Open shut them, open shut them,
Give a little clap, clap, clap.
Open shut them, open shut them.
Put them in your lap, lap, lap.

Up and down, up and down.
Up, up, up, up. Down, down, down.
Up and down. Up and down.
Up, up, up, up. Down, down, down.

WORKSHEET – MATCH
/karta pracy/

https://supersimple.com/downloads/open-shut-them-worksheet-match.pdf

/nauka przez zabawę/
https://supersimple.com/caities-classroom/lets-find-opposites-in-the-park/

 

 

 

 

 

Język angielski

29.04.2020

Grupa I, II

 

1. "The wheels on the bus" - ilustrujcie słowa piosenki za pomocą ruchu

https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0

The wheels on the bus go round and round...
(koła w autobusie kręcą się i kręcą..)
The door on the bus goes open and shut...
(drzwi w autobusie otwierają się i zamykają...)
The wipers on the bus go swish...
(wycieraczki w autobusie robią swish...)
The horn on the bus goes beep...
(klakson w autobusie robi beep...)
The people on the bus go up and down...
(ludzie w autobusie skaczą w górę i w dół...)
The babies on the bus go wah...
(dzieci w autobusie robią wah...)
The mummies/daddies on the bus go cii...
(mamusie/tatusiowie w autobusie mówią cii...)

2. A teraz nie tylko utrwalimy nazwy środków transportu, ale też przypomnimy sobie liczenie.

https://www.youtube.com/watch?v=FVYYCWLq0pM

 

Język angielski

29.04.2020

Grupa III, IV

 

  1. "The wheels on the bus" - ilustrujcie słowa piosenki za pomocą ruchu

    https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0

    The wheels on the bus go round and round...
    (koła w autobusie kręcą się i kręcą..)
    The door on the bus goes open and shut...
    (drzwi w autobusie otwierają się i zamykają...)
    The wipers on the bus go swish...
    (wycieraczki w autobusie robią swish...)
    The horn on the bus goes beep...
    (klakson w autobusie robi beep...)
    The people on the bus go up and down...
    (ludzie w autobusie skaczą w górę i w dół...)
    The babies on the bus go wah...
    (dzieci w autobusie robią wah...)
    The mummies/daddies on the bus go cii...
    (mamusie/tatusiowie w autobusie mówią cii...)

    2. A teraz nie tylko utrwalimy nazwy środków transportu, ale też przypomnimy sobie liczenie.

    https://www.youtube.com/watch?v=FVYYCWLq0pM

    I can clap (umiem klaskać)
    I can sing (umiem śpiewać)
    I can do anything (umiem wszystko)
    Let's count (policzmy)
    One bicycle (jeden rower)
    Two cars (dwa samochody)
    Three boats (trzy łódki)
    Four helicopters (cztery helikoptery)
    Five aeroplanes (pięć samolotów)
    Great job!!!!!! Świetna robota

    3. Let's be planes - Bądźmy samolotami - zapraszam do ruchu

    https://www.youtube.com/watch?v=YU8VOhXpLi0

    planes - samoloty
    boats - łódki
    trains - pociągi
    cars - samochody
    Now let's be planes - bądźmy samolotami
    Flying through the sky - latającymi po niebie
    Noow let's be boats - bądźmy łódkami
    Floating on the sea - unoszącymi się po morzu
    Now let's be trains - bądźmy pociągami
    Rolling down the track - toczącymi się po torach
    Now let's be cars - bądźmy samochodami
    Driving down the road - jadącymi po drodze
    Follow me - rób to co ja
    Slow down - zwolnij

 

Język angielski

27.04.2020

Grupa I, II

 

Temat: Kolory (Colours)

Green – zielony [grin]
Red – czerwony [red]
Blue – niebieski [blu]
Yellow – żółty [jeloł]

Piosenka wprowadzająca nazwy kolorów w języku angielskim „Color Song for Kids: Learn 9 Colors”
https://www.youtube.com/watch?v=z0HZNaM7gTg

Zabawa – Dotknij czegoś zielonego „Touch something Green” [tacz samfing grin]
Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach.
To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy „touch” [tacz] i podajemy konkretny kolor (np. „green”) [grin], a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze.

Zabawa „Co zginęło?” What’s missing? [łots mising] – dziecko zamyka oczy, zabieramy jedną kartę w dowolnym kolorze: czerwonym, niebieskim lub żółtym i pytamy co zniknęło. Dziecko podaje kolor karty, która zginęła. (Jeśli dziecko nie pamięta nazwy angielskiej, może podać nazwę koloru w języku polskim, rodzic powtarza nazwę koloru w języku angielskim).

 

Język angielski 

27.04.2020

Grupa III, IV

 

Temat: Kolory (colours)

Green – zielony [grin]
Red – czerwony [red]
Blue – niebieski [blu]
Yellow – żółty [jeloł]
Pink – różowy [pink]
Purple – fioletowy [perpul]
Orange – pomarańczowy [orencz]
Brown – brązowy [brałn]
Black – czarny [blak]

  1. Piosenka wprowadzająca nazwy kolorów w języku angielskim „Color Song for Kids: Learn 9 Colors”
    https://www.youtube.com/watch?v=z0HZNaM7gTg

Piosenka Widzę wszędzie kolory I See Colors Everywhere Songs [aj si kolors ewryłer]
https://www.youtube.com/watch?v=7_Zzw96qJ1Y

Nauka kolorów dla Przedszkolaków – Rymowanka Learn Colors – Preschool Chant – Colors Song for Preschool
https://www.youtube.com/watch?v=qhOTU8_1Af4

 

Język angielski 

22.04.2020

Grupa I, II

Słownictwo:

 

Wild animals – dzikie zwierzęta
Lion – lew
parrot – papuga
monkey – małpa
kangaroo – kangur
zebra – zebra
tiger – tygrys
elephant – słoń

Powtórzenie nazw zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=KQt3jVyME-k

Zabawa muzyczno ruchowa:
https://www.youtube.com/watch?v=dUXk8Nc5qQ8

https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A

 

Język angielski

22.04.2020

Grupa III, IV

Słownictwo:

 

WILD ANIMALS
Lion – lew
parrot – papuga
monkey – małpa
kangaroo – kangur
zebra – zebra
tiger – tygrys
elephant – słoń
swim – pływać
fly – latać
jump – skakać
wings – skrzydła
tail – ogon

Animal body parts
https://www.youtube.com/watch?v=szEzGwsdwmg

Proponowane zwroty
Roar like a lion! – Ryczeć jak lew
Fly like a parrot – Latać jak papuga
Scratch your head like a monkey – Drapać się po głowie jak małpa
Hop like a kangaroo – skakać jak kangur
Where is the lion? – Gdzie jest lew?
How many (wings) are there/has (a parrot) got? – Ile (skrzydeł jest/ma papuga?)
Jump (in the grass)! Swim in the water! – Skakać (na trawie)/pływać w wodzie

SONGS & CHANTS – piosenki i rymowanki
https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A
https://www.youtube.com/watch?v=BDYUV7tx_pM
https://www.youtube.com/watch?v=vVTDyjCY7aw

Język angielski

20.04.2020

Grupa I, II

 

Słownictwo:

Farm animals:
pig(pig) – świnia
cow(kał) – krowa
dog(dog)- pies
cat(kat) – kot
duck(dak) – kaczka
horse(hors) – koń
chicken(cziken) – kurczak
goat(gołt) – koza
rabbit(rabit) – królik

 

Musicie wiedzieć, że w języku angielskim zwierzęta wydają inne odgłosy niż w języku polskim. Brzmi śmiesznie… Ale tak już jest. W świat odgłosów angielskich zwierząt najlepiej wprowadzi Was piosenka: The Animals On The Farm od Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

The ducks on the farm say, „Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say “Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say “Cluck, cluck, cluck.”
“Quack. Squeak. Cluck.”

 

Karty pracy do piosenki pobierzecie na stronie Super Simple
https://supersimple.com/wp-content/uploads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-and-match-724x1024.png

 

 

 

 Język angielski 

20.04.2020

Grupa III, IV

 

Słownictwo:

Farm animals:
pig(pig) – świnia
cow(kał) – krowa
dog(dog)- pies
cat(kat) – kot
duck(dak) – kaczka
horse(hors) – koń
chicken(cziken) – kurczak
goat(gołt) – koza
rabbit(rabit) – królik

 

Walk around the farm

Let’s take a walk around the farm, around the farm, around the farm.
Let’s take a walk around the farm, What do you SEE?
A cow! A cow! A dog! A dog! A duck! A duck! A horse! A horse!
A pig! A pig! A sheep! A sheep!
That’s what you SEE!

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

(Podczas piosenki można w pokoju rozłożyć w różnych miejscach obrazki lub figurki zwierząt, które w piosence występują (krowa, pies, kaczka, koń, świnia, owca) – dzieci maszerują po pokoju i w trakcie piosenki pokazują na dane zwierzątka.)


A tu prezentacja podczas której dzieci mogą zgadywać cienie zwierzątek, które pojawiają się w oknie:
https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E

 

                                       Old MacDonald had a farm

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. 

    And on that farm he had a pig. E-I-E-I-O.

                       With an oink oink here.
                       And an oink oink there.
                               Here an oink.
                               There an oink.
                 Everywhere and oink oink.


https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

Język angielski 

15.04.2020

Grupa I, II

 

Temat: Liczby (Numbers)


1.Przypomnienie dziecku liczb w języku angielskim – wspólne przeliczanie palców u rąk.

1 – one [łan]
2 – two [tu]
3 – three [ fri]
4 – four [for]
5 – five [fajf]
6 – six [siks]
7 – seven [sewen]
8 – eight [ejt]
9 – nine [najn]
10 – ten [ten]

  1. Wyliczanka “Number” [Nambers]

One, two [łan, tu]                          Jeden, dwa
Put on shoe. [put on szu]            Załóż but.
Three, four [fri, for]                       Trzy, cztery
Put one more. [put łan more]   Załóż jeszcze jeden.
Five, six [fajf, siks]                          Pięć, sześć
Do some kicks [du sam kiks]      Kopnij kilka razy.
Seven, Eight [Sewen, ejt]           Siedem, osiem
Now we wait. [nał łi łejt]             Teraz czekamy.
Nine, ten [najn, ten]                     Dziewięć, dziesięć
- do it again! [du it egejn]            Zrób to jeszcze raz!

  1. Piosenka utrwalająca nazwy liczb w języku angielskim „Ten Bunnies Counting Song 1-10”
    Link do piosenki:
    https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

 

Język angielski 

15.04.2020

Grupa III, IV

Temat: Liczby (Numbers)

1 – one [łan]
2 – two [tu]
3 – three [ fri]
4 – four [for]
5 – five [fajf]
6 – six [siks]
7 – seven [sewen]
8 – eight [ejt]
9 – nine [najn]
10 – ten [ten]
11 – eleven [ilewen]
12 – twelve [tłelf]
13 – thirteen [fertin]
14 – fourteen [fortin]
15 – fifteen [fiftin]
16 – sixteen [sikstin]
17 – seventeen [sewentin]
18 – eighteen [ejtin]
19 – nineteen [najntin]
20 – twenty [tłenti]

  1. Nauka liczb od 1-20 “Simple learning to Count to 20”
    https://www.youtube.com/watch?v=Aq4UAss33qA

Utrwalenie liczenia po angielsku “Top 10 Counting Songs”
Składanka 10 piosenek po angielsku (20 min.)
Link do składanki:
https://www.youtube.com/watch?v=7D4K9oi7oBM

Piosenka z zabawą ruchową „Count and jump”
https://www.youtube.com/watch?v=85M1yxIcHpw

 

Język angielski

8.04.2020

Grupa I, II

Temat: Easter – Wielkanoc.

  1. Egg hunt (eg hant) – wierszyk

Easter egg round and round (ister e grand end rand) – okrągła pisanka

Rolled off the table on the ground (rold of de tejbu on de grand) – Stoczyła się ze stołu na podłogę.

It rolled to the garden, (it rold tu de garden) – Potoczyła się do ogrodu.

Sat under a plant (set ander de plant) – Usiadła pod roślinką

To be on time for the egg hunt (tu bi or tajm for de eg hant) – By być na czas na egg hunt.

 

Wierszyk ma przybliżyć dzieciom jeden z anglosaskich zwyczajów wielkanocnych egg hunt – polowanie na jajka. Polega on na tym, że dzieci szykują w ogrodzie lub w domu ukrytych wcześniej pisanek czekoladowych jajek. Zachęcam Państwa do zorganizowania zabawy dzieciom w domu. Proszę pokazać dziecku czekoladowe jajko, a następnie schować je w domu/pokoju dziecka. Na hasło: Egg hunt, dziecko ma znaleźć schowany przedmiot. Proszę zachęcić dziecko do nazwania jajka kiedy je znajdzie.

 

  1. Piosenka „B-U-N-N-Y” / Easter Bunny Song for Kids/Bunny Song/The Kiboomers

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

 

Grupa III, IV

 

Temat: Easter – Wielkanoc.

  1. Poznanie słówek związanych z Wielkanocą

Link do słówek: https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

  1. Wierszyk „Easter Bunny(Ister Buny) – Wielkanocny Króliczek

Easter Bunny (Ister Buny) – Wielkanocny króliczku

Jump, jum, jump (dżump, dżump, dżump) – skacz, skacz, skacz

Easter Bunny (Ister Buny) – Wielkanocny króliczku

Stamp, stamp, stamp (stamp, stamp, stamp) – tupnij, tupnij, tupnij

Easter Bunny (Ister Buny) – Wielkanocny króliczku

Run, run, run (ran, ran, ran) – biegnij, biegnij, biegnij

Easter Bunny (Ister Buny) – Wielkanocny króliczku

Have some fun! (hew som fan!) – baw się dobrze!

  1. Piosenka „The Way The Bunny Hops”/ Easter Bunny Song

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

Język angielski 

Poniedziałek 6.04.2020

Grupa I, II 

 

 

Słownictwo:

 

spring - wiosna

butterfly - motyl

grass - trawa

flowers - kwiaty

bee - pszczoła

Easter Bunny - króliczek wielkanocny

Easter egg/Easter eggs - pisanka/pisanki

 

 

Wierszyk "Soring Time!"

 

Spring, Spring

Spring Time!                (wskaż kartę/obrazek spring/wiosnę)

I caan see a little bee,

flying in the tree!          (obrazuj gestemlecącą pszczołę)

I can see butterfly,

sitting on the flower!      (obrazuj gestem motyla poruszającego skrzydłami)

I can see the Easter Bunny,

jumpingin the grass!      (udawaj skaczącego króliczka)

I can see an Easter egg,

in the Easter basket!     (udawaj, że niesiesz koszyczek)

Easter, Easter,

Easter is here!              (podskocz radośnie) 

 

 

Grupa III, IV

Słownictwo:

cyfry od 1 do 6 - one, two, three, four, five, six

części ciała- body part, head - głowa, nose -nos, hand - dłonie, leg - noga, eyes - oczy

kolory - colours, (biały - white, zielony - green, czerwony - red, zółty - yellow, niebieski - blue, pomarańczowy- orange) 

spring - wiosna

ladybird - biedronka

butterfly - motyl

grass - trawa

flowers - kwiaty

bee - pszczoła

Easter Bunny - króliczek wielkanocny

Easter egg/Easter eggs - pisanka/pisanki

 

 Piosenka "The Spring Song"

 

 

Flowers, flowers!                      (udawaj, że wąchasz kwiatek)

Following down, down.              (naśladuj ruch spadajacych płatków)

Ladybirds, ladybirds!                 (złóż dłonie w skrzydełka i naśladuj lot biedronki)

Flying round, round.

Oh ladybird, sit....                     ("wyląduj" dłonią na głowie)

On my head please!

Flowers, flowers!

Following down, down.

Ladybirds, ladybirds!

Flying round, round.

Oh, ladybird, sit...                   ("wyląduj" dłonią na nosie)

On my nose, please!

Flowers, flowers!

Following down, down.

Ladybirds, ladybirds!

Flying round, round.

Oh ladybird, sit....                  ("wyląduj" dłonią na ręce)

On my hand, please!......

 

 

 

 easter dt

 

Język angielski

            DRODZY RODZICE!       

Poniżej znajdą Państwo materiały oraz propozycje aktywności z języka angielskiego, które pozwolą Państwa pociechom utrzymać stały kontakt z językiem.

 

Grupa I, II

 

Słownictwo:

 

happy - wesoły

sad - smutny

angry - zły

worried - zmartwiony

frightened - wystraszony

 

Podaję link do piosenki "If you are happy". Proszę, żeby dzieci w domu zaśpiewały piosenkę z pokazywaniem (Myślę, że dzieci piosenkę znają)

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

Zabawa "Rysowanie na plecach"

 

Rysujemy na plecach buzie smutną, wesoła, złą, przestraszoną itd. Dziecko musi odgadnąć jaką minę narysował rodzic i podać nazwę emocji w języku angielskim. Można zamienić się rolami :)

 

 

Grupa III, IV

 

 

Słownictwo:

 

angry - zły

bored - znudzony

cold -zimno

happy - wesoły

hot - gorąco

scared - wystraszony

shy - nieśmiały

sleepy - śpiący

suprised - zaskoczony

tired - zmęczony

worried - zmartwiony

 

Zadanie do wykonania:

Proszę wejść w poniższy link, otworzy się strona z grą (na niebieskim tle cyferki od 1 do 12). Dzieci mają dopasować nazwę emocji obrazka ( po kliknięciu właściwego obrazka pojawi się również wymowa danego słówka). 

https://anglomaniacy.pl/feelingsPictureTest.htm#games

 

 

Zajęcia z rytmiki

 

Czwartek 30.04.2020

 

Ponieważ w maju świętujemy Dzień Mamy, zachęcamy do słuchania i nauki piosenek. Dla starszych dzieci:

https://youtu.be/s95YisoLf0g 

Po wysłuchaniu określamy, jaki był nastrój piosenki, czy była szybka czy wolna, do kołysania, marszu czy biegania. Nastepnie ustalamy, ile miała zwrotek i czy był refren (część, ktora się powtarza). Rozmawiamy o treści piosenki.
Zachęcam do obejrzenia filmików i poszukania w swoim otoczeniu przedmiotów, na których można zagrać akompaniament do piosenki dla mamy.
granie na listku
granie na grzebieniu
Można też samodzielnie wykonać grzechotki z różnych pudełeczek wypełnionych łyżką kaszy, lub wypuszczać powietrze z nadmuchanego balona przez rozciąganie i zbliżanie jego szyjki.
Mamy z pewnością będą wyrozumiałe dla młodych odkrywców nowych brzmień szczególnie, gdy otrzymają piękny rysunek - ilustrację do piosenki:-)
Dla młodszych dzieci: 
Po wysłuchaniu pytamy dzieci, jaka była ta piosenka (wolna czy szybka, wesoła czy smutna, długa czy krótka, do kołysania, maszerowania czy do skakania). Rozmawiamy o treści, zadajemy zagadki, żeby sprawdzić, ile zapamiętały. Wyróżniamy trzy postaci: świerszcze, żabki, boćki. Przy muzyce piosenki rodzic wybiera, w którą postać dziecko się zamienia (świerszcze-robią duże skoki, żabki- skaczą wybijając się z tylnych łapek, przednie oparte dłońmi na podłodze pomiędzy kolanami, boćki-idą wyprostowane, wysoko unosząc kolana, ręce złożone w dziób). Gdy dzieci poznają już melodię piosenki, można śpiewać ją w obcych językach: po żabiemu (kum, kum, kum, rech, rech, rech...), bocianiemu (kle, kle, kle), świerszczowemu ( cyk, cyk, cyk). Rodzic może dyrygować głośnością śpiewu przykładając lub oddalając palec od ust. Rysunek do piosenki z pewnością będzie wspaniałym prezentem dla mamy:-)

Środa 29.04.2020

Zachęcam do utrwalania poznanych piosenek o tematyce wiosennej. Dziś kolejna:  https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU 

Pytamy dzieci, jaka była ta piosenka (tempo, nastrój, długość, czy części się powtarzały - refren, ile było zmiennych części - zwrotek). Przy kolejnym słuchaniu zachęcamy do swobodnego tańca.
Rozmawiamy z dziećmi o treści piosenki, jakie są w niej postaci, rośliny, jaka pogoda pojawiała się w piosence, co rozdawało słońce, co robiły ślimaki, co robiły kwiaty itd.

 Proponuję wykonanie układu do refrenu: 2 skoki obunóż (hop, hop), 3 klaśnięcia (raz, dwa, trzy), obrót wokół własnej osi z szybkim machaniem "skrzydełkami" (trwa tyle, co poprzednie gesty), kołysanie się na boki z szerokimi gestami rąk. Przy drugiej części refrenu zamieniamy kołysanie na chodzenie po całym pokoju z gestami rozsyłania buziaków.
Można wykonać taniec z refrenu wcielając się za każdym razem w inne postaci z piosenki, np. wiosna -leciutko, kociaki - na czterech łapkach, ślimaki - na leżąco.

 

Piątek 24.04.2020

 

Zachęcam do aktywnego słuchania muzyki i obrazowania jej głośności.

https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4  

Na początek niech dzieci zatańczą do słuchanej muzyki. Po odtańczeniu utworu (bez oglądania filmiku!) zapytajmy dzieci, co "widziały" podczas jego słuchania. Być może pojawiły się w wyobraźni małe i duże stworzenia. Zapytajmy czy muzyka była cicha czy głośna, czy to się zmieniało. Określmy wspólnie jej nastrój, tempo. Pozwólmy dzieciom teraz na obejrzenie filmiku. Podzielmy to, co widziały na "duże" i "małe". Przyporządkujmy duże (np. bocian, chmury, drzewa) do głośnej muzyki, a małe (np. motyl, konik polny, kwiatuszek) - do cichej. Utwór nosi tytuł "Poranek". Zachęćmy dziecko, żeby zamieniło się w śpiącego mieszkańca łąki, który rozbudza się powolutku przy cichej muzyce, przeciąga, ziewa, rozprostowuje kończyny, żeby w miejscu głośnej muzyki (48.sekunda) dużymi ruchami tańczył po całej łące. Gdy muzyka znów cichnie - należy zmniejszyć ruch w tańcu. Cichy koniec utworu może być czasem relaksu w promieniach porannego słoneczka. Żeby uatrakcyjnić zabawę polecam porozkładanie "na łące" zwiewnych chust, które można podrzucać przy głośnej muzyce.
Na koniec uczymy dzieci muzycznych określeń: FORTE - głośno, PIANO - cicho. Wspólnie z dzieckiem wymyślamy czynności, które dziecko wykonuje według nowopoznanego polecenia - forte, albo piano (np. klaskanie w dłonie, szukanie klocka w pudełku, chodzenie, przedzieranie kartki papieru, zamykanie drzwi, śpiewanie piosenki).

Czwartek 23.04.2020

 

Grupa III, IV

"Idzie kwiecień" to piosenka dla starszych dzieci.
 
1. Idzie kwiecień poprzez trawy
Ma na grzbiecie strój dziurawy
Marznie kwiecień, dziury łata
Łatą wiosny, łatą lata

Ref.
Łączka w kwiatki, płatki w ząbki
Muszki, w ptaszki, muchołapki
Fiołki, bratki, róże, bez
I w co tylko jeszcze chcesz

2. Idzie kwiecień poprzez łąkę
Poszarpaną ma jesionkę
Znudził mu się strój zimowy
Chce mieć w kwiecie płaszczyk nowy

3. Niech się płaszczyk dobrze nosi
I na deszczu i po rosie
Na upały i na burze
Niechaj służy, jak najdłużej
Po wysłuchaniu piosenki, omawiamy ją (krótka czy długa, wolna czy szybka, smutna czy wesoła, do kołysania czy podskakiwania, czy ma refren, ile ma zwrotek). Kolejne słuchanie odbywa się z improwizacją ruchową z rekwizytem (wstążki, zwiewna chusta, peleryna). Potem zagadki: w co był ubrany kwiecień? (wyjaśniamy nieznane słowa, np. jesionka), czy był zadowolony?, dlaczego potrzebuje zmiany? jak się skończyła ta historia? Dopasowujemy emocje do trzech zwrotek: 1 - uczucie zimna i smutek, 2 - znudzenie, 3 - radość.
Podczas kolejnego słuchania piosenki starajmy się naśladować towarzyszące jej emocje. Podczas refrenu - radośnie podskakujmy z nóżki na nóżkę (bardzo małymi podskokami, bo tempo bardzo szybkie).
Refren jest trudny do nauki za względu na tekst. Najlepiej utrwalać go recytując początkowo w wolnym tempie.
Zachęcam dzieci do wykonania wielokolorowej ilustracji do piosenki.
 Grupa I, II
 
Dla młodszych dzieci polecam piosenkę o misiu, który budzi się na wiosnę.
 
Po kilkukrotnym wysłuchaniu piosenki i rozmowie o treści, zajmijmy się wyróżnieniem jej części. Pierwsza zwrotka to część rozpoczynająca tę piosenkę, opowiada o wiośnie, która chodzi na paluszkach. Po niej następuje refren - o budzącym się niedźwiadku. Druga zwrotka opowiada o wiośnie, która przynosi kwiatki. Na koniec słyszymy refren - o niedźwiadku. Kolejne słuchanie piosenki powinno odbyć się z naśladowaniem jej treści. Wybierzmy 4 klocki (2 różne i dwa identyczne) i pozwólmy dziecku podczas słuchania ułożyć je tak, żeby stały się zapisem części piosenki. Gdy już powstanie zapis (np. żółty, brązowy, czerwony, brązowy), rodzic wskazuje dziecku klocki podczas słuchania piosenki. Na brązowy klocek (refren) dziecko tańczy z ulubionym misiem. Na żółty (I zwrotka) chodzi na paluszkach, na czerwony (II zwr.) naśladuje zbieranie kwiatów.
Można też pobawić się w ten sposób, że dziecko - miś budzi się i tańczy na refrenach piosenki, a podczas zwrotek śpi.

 17.04.2020 Piątek

https://www.youtube.com/watch?v=ryFyVpqbqGQ

https://www.youtube.com/watch?v=Er1pQpdUPAc  
Zachęcam do założenia zwiewnych chust, wstążek, wianków czy muszek z bibuły i odtańczenia radosnych tańców wiosennych kwiatów. Najlepiej na boso, żeby stópki mogły tańczyć na paluszkach i lekko skakać.

16.04.2020 Czwartek

Zapraszam do nauki piosenki pt. "Kwiatki bratki" (dzieci 5-7) i zabawy przy piosence (dzieci 3-4 lat).  Na początek polecam wolniejszą wersję Chochlików https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y

Po wysłuchaniu rozmawiamy z dziećmi na temat piosenki: czy jest wesoła czy smutna? długa czy krótka? kto ją śpiewa? czym się zajmuje ogrodniczka? Następnie, przy kolejnym słuchaniu piosenki, dzieci bawią się w ogrodników: przygotowują dołek na nasionka, sieją paluszkami, zasypują ziemią, delikatnie uklepują, podlewają. Gdy starszaki umieją już zaśpiewać refren piosenki - niech śpiewają go klaszcząc jej rytm. Być może zauważą, że powtarza się model: ba-rdzo szy-bko, śre-dnio, wo-lno. Wtedy dla każdego z rytmów dobierają inny gestodźwięk i w ten sposób realizują cały refren. Na zakończenie maszerują śpiewając zwrotki, a w czasie refrenu - realizują gestodźwięki.
Młodsze dzieci mogą pobawić się w zbieranie kwiatów z ogródka. Dzieci maszerują w trakcie słuchania piosenki. Na każde głośne klaśnięcie schylają się, żeby zerwać jeden kwiatek do bukietu i idą dalej.
Do dalszej zabawy polecam wersję https://www.youtube.com/watch?v=g_7Qp6VkH9s

 

Zajęcia z rytmiki

08.04.2020 środa

Zachęcam do zabawy przy muzyce w poszukiwaczy pisanek.
Rodzic chowa pisanki (czekoladowe, drewniane, plastikowe, albo wycięte w papieru - im więcej, tym lepiej) w pokoju, a zadaniem dzieci jest ich odnalezienie i schowanie w swoim koszyczku. Nie będzie to jednak takie proste, bo szukać można tylko wtedy, gdy słychać muzykę. Należy wcześniej przygotować dowolny utwór muzyczny, który rodzic będzie puszczał z przerwami. Gdy nastanie cisza - dziecko musi zastygnąć w bezruchu. Gdy się poruszy, musi oddać jedno jajko ze swojego koszyczka (ta zasada dotyczy raczej starszych dzieci). Gdy muzyka powróci - można kontynuować poszukiwania. A może odwrócimy role w zabawie?:) W tym przypadku dzieci mogą samodzielnie tworzyć muzykę, np. stukając drewnianą łyżką o pokrywkę, dzwoniąc dzwoneczkiem czy szeleszcząc kartką papieru.

07.04.2020 wtorek

https://www.youtube.com/watch?v=TQtfzbZL_vw 

 Zachęcam do posłuchania piosenki o wielkanocnym koszyczku. Po pierwszym odsłuchaniu piosenki można urządzić konkurs - jakie zwierzątka są w koszyczku, jakiego koloru, z czego są zrobione. Potem proponują sposób ich naśladowania. Przy kolejnym słuchaniu piosenki dzieci naśladują dane zwierzątko w trakcie zwrotki o nim. Młodsze dzieci mogą przyłączyć się do naśladowania odgłosów z refrenu, starsze - zaśpiewać refren.
Jeśli dzieci mają w domu drewniane pisanki, mogą wystukiwać nimi rytm zwrotek:
szy-bko, szy-bko, wo-lno.
Zabawę może zakończyć wykonanie ilustracji do piosenki.

 

 

02.04.2020 środa

Proponuję piosenkę, która przybliży nam nastrój Wielkanocy - do słuchania dla 3-latków i śpiewania dla starszych dzieci. Po wysłuchaniu piosenki dzieci mogą opowiedzieć, o czym ona opowiada (młodsze mogą nie pamiętać, co to jest "pisanka"), a potem narysować rysunek - ilustrację do piosenki. Dzieci chętnie też pobawią się w naśladowanie postaci i zjawisk, które występują w piosence (kogut, słońce, laleczki, turlające się pisanki itd.) Piosenka może być również inspiracją do tworzenia własnych pisanek. A może i opowiedzenia własnej bajki pisankowej...

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

03.04.2020

 

Ponieważ wróciły już do nas bociany, proponuję zabawę. Potrzebne nam będą dwie zwiewne chusty (skrzydła bociana) i poduszka. Dziecko - bocian reaguje na sygnały dźwiękowe:

1. wolne klaskanie w równym rytmie - bocian idzie w rytmie klaskania wysoko unosząc kolana, skrzydła ma opuszczone (chusty ciągnie za sobą), plecy wyprostowane;
2. długie artykułowanie głoski "sz" - bocian szybuje z szeroko rozpostartymi skrzydłami uniesionymi na wysokość ramion;
3. cisza - bocian siada na gnieździe (poduszce).

RELIGIA

 

Katecheza 04.05.2020 Poniedziałek

 

Dziękuję Panu Jezusowi za to, że pozostał wśród nas.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1eddcf3e368a

Jezus jest ciągle z nami na Mszy świętej.

Pamiętajmy o  ruchu: „Gimnastyka to podstawa, sport…”  

Przypominamy sobie już poznane piosenki. A może pójdziemy na „majówke” oczywiście z rodzicami.

O.Leon

 

 Katecheza  27.04.2020 Poniedziałek

 

Naśladuje Pana Jezusa w modlitwie. Rozpoczynamy piosenką:

„W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego”.

https://www.youtube.com/watch?v=Kk1sU6WETpE

Tekst mamy również w naszej książce. Tam też obrazek do kolorowania na stronie 85.

Kto ma książkę koloruje. Kto nie ma, a ma dużo czasu Uczy się i bawi razem

https://www.youtube.com/watch?v=wi7xWrMbw

Katecheza  20.04.2020 Poniedziałek

 

Naśladujemy  Jezusa w posłuszeństwie.

Powtarzamy piosenkę: „Gdy Pan Jezus był malutki…”

„Gdy Pan Jezus był malutki

nigdy nie próżnował. 

Z Matką Bożą i Józefem

Ochoczo pracował.    

  Tak piłował, tak heblował,

  I wełenkę zwijał.

  Nosił wodę, rąbał drzewo

  i gwoździe przybijał”.

      Pomoc w  śpiewie:

Czytamy, śpiewamy i próbujemy pokazywać.

https://www.youtube.com/watch?v=0GFZnjaKv0A\

Kto ma podręcznik w domu to proszę koloruje obrazek na stronie 81.

   

      Katecheza  24.04.2020 Piątek

 

   Naśladuje Pana Jezusa w dobroci.

Śpiewamy piosenkę: „Jak odnaleźć mam Chrystusa…”

„Jak odnaleźć mam Chrystusa?

gdzie Go szukać mam?

pomóż mi bym Go odnalazł

i już nie był sam!

       W modlitwie, w modlitwie

       mój Chrystus jest!

       W modlitwie, w modlitwie

        On czeka cię!”

W Kościele...

W Ewangelii...

We wspólnocie...

W rodzinie...

W oczach dziecka...

W piosence...

W uśmiechu...

Pomoc jest tu:

https://www.youtube.com/watch?v=2Hy6imRJRgE

Tekst mamy w naszej książce. Tam też obrazek do kolorowania na stronie 83.

Kto ma książkę koloruje. Kto nie ma. Za zadanie nauczyć śpiewać piosenkę wszystkich w domu.

Wczoraj w kościele wspominaliśmy pierwszego biskupa i męczennika Polski.

Układamy Puzzle:

Św. Wojciech - jigsaw puzzle (20 pieces)

 

 Piątek 17.04.2020

  1. Pierwsza niedziela po Wielkanocy to święto Bożego Miłosierdzia ustanowione przez św. Jana Pawła II, na prośbę samego Jezusa, który powiedział o tym św. Faustynie. To ona nazywana jest Apostołką Bożego Miłosierdzia.W jej „Dzienniczku” możemy przeczytać opis wydarzenia, które miało miejsce 22 lutego 1931: „Wieczorem, kiedy byłam w celi – ujrzałam Pana Jezusa ubranego w szacie białej. Jedna ręka wzniesiona do błogosławieństwa, a druga dotykała szaty na piersiach. Z uchylenia szaty na piersiach wychodziły dwa wielkie promienie, jeden czerwony, a drugi biały.(...)Po chwili powiedział mi <Wymaluj obraz według rysunku, który widzisz, z podpisem  Jezu, ufam Tobie.(...)Obiecuję, że dusza, która będzie czcić ten obraz, nie zginie". Obraz według słów siostry Faustyny, namalował Eugeniusz Kazimierowski.Oryginalny obraz możemy zobaczyć w Wilnie, ale na całym świeci rozpowszechnione są jego kopie. 2. Obejrzyj film o św. siostrze Faustynie i Bożym Miłosierdziu

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

  1. Ułóż puzzle

 A57fbbb9b12110dc282bb5c4dbf2550b - jigsaw puzzle (40 pieces)

 

 

 

 

9.04.2020 czwartek

 

Rysujemy koszyk wielkanocny z wszystkim co w nim jest.

MAMY CZAS TO SŁUCHAMY Z RODZINA

Arka Noego koncert Westerplatte

https://www.youtube.com/watch?v=hUngW5XQy_M

SŁUCHAMY I ŚPIEWAMY Z DOROSŁYMI PIOSENKI KTÓRE ZNAMY

 

02.04.2020 czwartek

 

Na początku powtarzamy wierszyk:  „Grzeczne dziecko…”.

Uczymy się piosenki, a przy okazji uczymy Rodzeństwo i Rodziców:

https://www.youtube.com/watch?v=YF4k3Ag3T14

Gdy umiemy, wstajemy i ćwiczymy razem z tymi co są wokół nas: „Gimnastyka to podstawa…”

Mamy dużo czasu, to bawimy się i pracujemy z bliskimi:

Pies obrońca i niebezpieczny wilk - Mocni w Duchu Dzieciom [2.04.2020]

 

https://youtu.be/gdeid6pglRw?list=PLNCZDi-RY4iEUF4rzf8SyXjWXH7rU9yf3

Powodzenia. Z Panem Bogiem. O. Leon.